Onko nettikasinoiden mainonta Suomessa laillista? Miten telkkarista tulee nettikasinoiden mainoksia? Ovatko kolikkopelit oikeasti niin suosittuja? Miksi tuo julkkis jakaa jatkuvasti postauksia tietystä kasinosta tai peleistä? Nettikasinoiden mainostaminen Suomessa askarruttaa pelaajia aika ajoin,…
Miten web-suunnitelijat hyödyntävät pelillistämistä?
Pelillistämisellä tarkoitetaan erilaisten palveluiden ja tuotteiden muotoilua niin, että ne sisältävät peleistä tuttuja ominaisuuksia. Pelillistämisen avulla halutaan tarjota rikkaampaa elämystä palvelun käyttäjille, mikä samalla tekee palvelusta huomattavasti miellyttävämmän. Pelillistäminen on tehokas markkinointikeino, joka jättää palvelun…
Kasa kultaa – Kuinka kannattava on uhkapeliteollisuus?
Rahapeliala on yksi laajimmin levinneistä yrityksistä ympäri maailmaa. Toisin kuin ihmiset luulevat, kyse ei ole vain suurista voitoista ja tappioista, vaan myös lukuisista toimialoista, jotka perustuvat tähän liiketoimintaan: muun muassa matkailu-, uhkapeli-…
Bitcoin: kryptojätin teknologia ja hinnanmuutokset
Bitcoin on alkutaipaleellaan monen mieliä askarruttanut kryptovaluutta, joka ei olekaan enää uusi juttu – se sai alkunsa jo vuoden 2008 lokakuussa, kun tuntemattomaksi jäänyt henkilö tai ryhmä, nimimerkiltään Satoshi Nakamoto, julkaisi Bitcoinin…
Verkkosivujen graafinen ilme vahvistaa yrityksen brändiä
Verkkosivujen graafinen ilme vahvistaa yrityksen brändiä – tehostaen samalla myyntiä sekä kokonaisvaltaista markkinointia Nettisivut, eli yrityksen kotisivut ovat todella tärkeä osa liiketoimintaa – nettisivut ovat yleensä se asia, jonka kuluttajat näkevät ensimmäisenä.…
Sissimarkkinointi on ihmisten iholle menemistä
Perinteinen markkinointi on usein tuotteen tai yrityksen tunnettavuuden parantamista glorifioimalla yritystä tai tuotetta. Automainosten kiiltävät autot upeissa vuoristomaisemissa tai kaupunkien tyhjillä kaduilla luovat mielikuvaa kyseisen automerkin ja -mallin ylivoimaisuudesta. Kaikki väistävät taka-alalle…
Yksinkertaiset videot sisältömarkkinoinnissa
Jo muutaman vuoden ajan markkinoinnin maailmassa on vouhotettu erityisesti yhdestä uudesta elementistä: videoista. Videotuotanto on lähtenyt kasvuun, josta on suurilta osin kiittäminen sosiaalista mediaa. Toisaalta jo ennen Facebookin ja Instagramin, puhumattakaan muista…
Tarvitseeko palvelulle luoda app vai riittääkö mobiiliversio?
Suurin 2020-luvun kysymys monelle yritykselle on se, tarvitseeko sen luoda palveluansa varten erillisen sovelluksen vai riittääkö pelkkä mobiilisivusto? Tähän ei ole yksiselitteistä vastausta, koska kummatkin vaihtoehdot sisältävät huonoja ja hyviä puolia niin…
Chattibotit markkinointivälineenä
Asiakaspalvelurobotteina tunnetut chattibotit ovat valtaamassa verkkosivustoja ja ovat hiljalleen muodostumassa suosituimmaksi tavaksi tarjota asiakastukea verkkosivuston kävijöille. Samalla itse chattibotit ovat kehittyneet ja tästä on kiittäminen erityisesti tekoälyn ja luonnollisen kielen käsittelyjärjestelmän viime…