Monipuolista minetystä!

Suomalaista minetystä jo vuodesta 2012. Ip: Melondia.fi Koe lisää rekisteröitymällä ja kirjautumalla sisään!

Valitse taustakuva

  1. Käytämme evästeitä voidaksemme tarjota parhaan käyttökokemuksen sivuillamme. Jos jatkat sivustomme käyttöä, oletamme että hyväksyt ne. Lue lisää

Verkkokauppa ja mobiilipuhelin - mikä on niiden suhde yritystoiminnassa nyt ja tulevaisuudessa?

Viestiketju osiossa 'Yleinen höpinä' , käynnistäjänä Pix3li, 29.10.2020.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pix3li

    Pix3li <3 Html, CSS, Php Omistaja

    Viestejä:
    1,950
    Tykkäykset:
    2,528
    Pisteet:
    1,000
    Mc:
    Pixuh
    Verkkokaupalla mobiiliteknologian yleistyminen on tarkoittanut kaiken muuttavaa mullistusta. Se on tuonut lisähaasteita luoda mobiiliystävällisiä palveluja, ja samalla kiihdyttänyt kauppojen siirtymää kivijalkakaupoista verkkoon, koska muuten ne voivat jäädä pakosta kilpailussa muista jälkeen.

    [​IMG]
    Photo by rupixen.com onUnsplash

    Kun puhutaan tilanteesta, että melkein jokaisella suomalaisella on taskussaan tai laukussaan mobiililaite, on siis luonnollista, että sitä käytetään myös ostosten tekoon, harrastuksiin, viihteeseen ja kommunikointiin yhä kasvavissa määrin. Pelkkä verkkokauppamyynti on kasvanut lähes 20 % vuosivauhdilla.


    Ensimmäinen askel on aina kunnollinen verkkosivusto
    Jos yrityksellä ei ole edes omaa verkkosivustoa, nyt on korkea aika sen tekemiseen. Suurin osa ostospäätöksiä tehdään netin välityksellä: jos ei suoraan ostamalla sivuston kautta niin ainakin hakutoimintoa käyttämällä etsitään tietoa halutusta tuotteesta tai palvelusta.

    Hakupalvelujen, kuten Googlen ja Bingin, ensimmäisille sivustoille pääsy vaatii kuitenkin ammattitaitoisen verkkosivuston ja verkkokaupan suunnittelua. Sisällön pitää olla mahdollisimman hakukoneystävällistä eli SEO-optimoitua, joka voidaan luoda myös itse yrityksen puitteissa.

    Tulevaisuutta varten jokaisella tämän päivän yrityksellä pitäisi olla hallussaan jonkinlaista tietoutta internetmarkkinoinnista ja etenkin SEO-optimoinnista. Se voidaan luoda koulutuksen myötä, rekrytoimalla tai ostamalla palvelun ulkopuolisilta tahoilta. Jokainen yritys tekee päätöksen itse.

    Responsiivinen sivusto vai erillinen mobiilisivusto?
    Yrityksen verkkosivusto, oli sitten kyseessä nettikauppa tai pelkkä tietosivusto yrityksestä, tulisi toimia mobiililaitteilla eikä asia ole välttämättä niin yksioikoinen. Yritysten valittavana on valmistaa suoraan responsiivinen sivusto, joka mukautuu suoraan käytetyn laitteen ja selaimen mukaan. Kyseessä on tällöin samanlainen ulkoasu ja sisältö.

    Toinen vaihtoehto on mobiilisivuston luominen, jolloin yrityksen sivusto tehdään täysin uusi versio pelkästään mobiiliasiakkaille. Sen hyviä puolia ovat mahdollisuus luoda täysin uusi, selkeämpi sivusto ja sisältöä. Tästä huolimatta kyseessä on tällöin täysin erillinen nettisivu, joten yritys joutuu ylläpitämään ja valvomaan kahta erillistä sivua samaan aikaan.

    [​IMG]
    Photo by Igor Miske onUnsplash

    Kolmas vaihtoehto on sovelluksen kehittäminen, joka on järkevää vain siinä tapauksessa, jos yrityksellä on paljon liikennettä ja myyntiä netissä. Erityisesti päivittäistavara- ja vaateliikkeet suosivat sovelluksien kehittämistä, koska myynnin helpottamisen lisäksi ne sitovat asiakkaan tiiviimmin yrityksen palveluihin.

    Jotkut alat ovat kehittyneet jopa pelkästään mobiilipalveluja kohti
    Vaikka Suomessa verkkokaupat ja mobiiliasioiminen ovat nousussa, maailmalla mobiiliosaaminen ja -sivustot ovat jo aivan uudella tasolla. Monet alat ovat kehittymässä vauhdilla kohti yhä mobiilisystävällisempää asiointia, jonka odotetaan jopa korvaavan tavalliset tietokoneet tulevaisuudessa.

    Yksi näistä on nettikasinot. Uusimmat nettikasinot ovat luotu mobiiliasiakkaiden hyödyt etusijalla, jonka lisäksi erikseen ladattavia sovelluksia on runsaasti. Sivustojen kehityksen myötä myös palveluissa on koettu siirto kohti yksinkertaisempaa asiointia, josta paras esimerkki ovat teknologisesti edistyneet pikakasinot.

    Selkeä ulkoasu ja pelkkien verkkopankkitunnusten käyttö kirjautumisessa ja rahansiirroissa sopivat kuin nappi silmään mobiililaitteiden käyttäjien tarpeiden kanssa. Mobiiliasioinnin suurimpia esteitä onkin juuri maksuvälineisiin liittyvät vaatimukset, kuten liian monet vaiheet ja turvallisuustarkastukset, sekä rahansiirtojen nopeus.

    Maksutapahtuma on pikakasinoilla liitetty vahvan sähköisen tunnistautumisen keinolla hyväksyttyihin verkkopankkitunnuksilla, joten kaikenlaisten maksujen tekeminen sisältää vain yhden tai kaksi vaihtetta, jonka lisäksi rahat siirtyvät suuntaan ja toiseen erittäin nopeasti. Pikakasinot ovat hyvä näyttö siitä, kuinka innovaatiot voivat viedä vain yhtä alaa eteenpäin tulevaisuuteen.

    Mobiiliasioinnin merkitys tulevaisuudessa - nuoret käyttäjät näyttävät tahdin
    Tällä hetkellä koko elämänsä mobiililaitteiden ja teknologian keskellä kasvaneet nuoret ovat tulevaisuuden kuluttajia, joten mobiiliasiointi ja mobiilisivuston merkitys ei ole missään mielessä vähentymässä. Älylaite ei ole pelkästään ostoskanava, vaan myös tärkeä tietolähde, joka tulee ottaa huomioon sivustoa suunnitellessa.

    Jo nyt suurin osa kuluttajista ilmoittavat tutkivansa haluamaansa netissä ennen ostoa, etenkin elektroniikkaostoksissa. Tänä päivänä onkin erittäin vaikeaa nähdä päinvastaista käyttäytymistä, että tuotetta testataan kivijalkakaupassa ja ostetaan kuitenkin myöhemmin netissä. Tulevaisuudessa eniten netistä tullaan ostamaan esimerkiksi kenkiä ja vaatteita.

    Pikakasinoiden tavoin yksinkertaiset maksutavat, kuten jo tänä päivänä kehitetyt mobiilimaksutavat, lisäävät niin ikään suosiotaan ja niiden käyttäjämäärät tulevat kasvamaan entisestään. Niiden saatavuus tulee yhtä lailla ottaa huomioon tulevaisuuden verkkokauppaa suunnitellessa.

    Mobiiliasioinnin tulee olla tiivistä ja yksinkertaista
    Riippumatta alasta kuin alasta, mobiilikäyttäjät haluavat löytää halutun tiedon tai tehdä ostotapahtuman mahdollisimman nopeasti ja helposti. Mitä enemmän prosesseja ostamiseen tai tiedon saamiseen liittyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä sivuston vierailija luovuttaa ja siirtyy toisen palvelijan sivuille.

    Rekisteröintiprosessi ja maksullisen sisällön suunnittelu tulisikin suunnitella tämä mielessä oli kyseessä sovellus tai nettisivusto. Nykyisen tiukan kilpailun takia pienetkin epäkohdat voivat kadottaa jo olemassa olevat asiakkaat.
     
Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.