Monipuolista minetystä!

Suomalaista minetystä jo vuodesta 2012. Ip: Melondia.fi Koe lisää rekisteröitymällä ja kirjautumalla sisään!

Valitse taustakuva

  1. Käytämme evästeitä voidaksemme tarjota parhaan käyttökokemuksen sivuillamme. Jos jatkat sivustomme käyttöä, oletamme että hyväksyt ne. Lue lisää

Nykyaikainen mainostaminen

Viestiketju osiossa 'Yleinen höpinä' , käynnistäjänä Pix3li, 17.03.2021.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pix3li

    Pix3li <3 Html, CSS, Php Omistaja

    Viestejä:
    1,950
    Tykkäykset:
    2,528
    Pisteet:
    1,000
    Mc:
    Pixuh
    Nykyaikana mainostamiselle on olemassa huomattavasti enemmän keinoja kuin aikaa ennen internetiä. Verkossa on mahdollista mainostaa todella monella eri tavalla. Kun puhutaan digitaalisesta markkinoinnista, tulevat ensimmäisenä mieleen sellaiset kuin sosiaalinen media, Googlen hakutulosten yläpuolelta ostettavat mainospaikat ja erilaiset videopalvelut, kuten YouTube. Hommaan sisältyy tänä päivänä kuitenkin paljon muutakin, kuten tässä artikkelissa osoitamme.

    Digitaalisen markkinoinnin monet kasvot
    Digitaalisella markkinoinnilla tarkoitetaan kaikkea verkossa tapahtuvaa mainontaa ja markkinointia. Voit törmätä siihen nykyisin oikeastaan kaikkialla netissä surffatessasi. Erilaiset vilkkuvat bannerit ovat varmasti jokaiselle jopa rasittavuuteen asti tuttuja. YouTubea ja kotimaisten kanavien videoita katsellessa eteesi kiidätetään mainoksia, ja mikäli käytät esimerkiksi Spotify-palvelua ilmaisversiona, saat “nauttia” mainoksista jatkuvasti.

    Olet myös ehkä bongannut kiinnostavia blogeja tai podcasteja. Näissä kaupallista yhteistyötä tehdään monesti jopa todella raivokkaasti, ja onpa muutamia tunnettuja bloggaajia alettu jo kritisoimaankin siitä, ettei postauksissa enää ole aitoa oman elämän makua. Usein tuntuu jo siltä, että kaikki postaukset tunnutaan nykyisin tekevän yhteistyönä eri yritysten kanssa. Lukijoille ja kuulijoille iskee nopeasti mainosähky, ja tämä olisi hyvä jokaisen vaikuttajan ottaa toiminnassaan tarkasti huomioon.

    Somessa vaikuttajamarkkinointi on tällä hetkellä todella kuumaa tavaraa. Monet nuoret vaikuttajat ovat hylänneet niin sanotut perinteiset työt, ja saavat tänä päivänä koko elantonsa suoraan somesisällön tuottamisesta.

    Kasinoiden ja muiden palveluiden kumppanuusmarkkinointi kasvussa
    Kumppanuusmarkkinointi on noussut viime vuosina todella suosituksi markkinoinnin muodoksi. Sitä käyttävät nykyisin myös monet verovapaat nettikasinot, rahoitusalan yhtiöt ja vaikkapa vaatekaupat. Käytännössä homma toimii niin, että nettikasino tai jokin muu yritys, on luonut itselleen kumppanuusmarkkinointiohjelman. Tähän erilaiset julkaisijat voivat sitten hakea osalliseksi.

    Kun julkaisija, oli se sitten yksittäinen nettisivu tai vaikkapa monikanavainen somevaikuttaja hyväksytään ohjelmaan, saa tämä käyttöönsä erilaisia työkaluja, kuten markkinointimateriaalia sekä seurantalinkkejä. Näitä seurantalinkkejä tai vaikkapa alennuskoodeja aletaan sitten lisäilemään omalle kanavalle - oli se muodoltaan sitten mikä tahansa. Kun lukija tai kuulija käyttää ostosta tai vaikkapa pelitiliä tehdessä saatua koodia, tai siirtyy kauppaan tai nettikasinolle seurantalinkin kautta, kilahtaa vaikuttajan tai sivuston kassaan tästä pieni komissio. Käytännössä kuka tahansa voi ryhtyä tekemään kumppanuusmarkkinointia, sillä tähän tarvitaan vain laadukkaasti toteutettu nettisivusto.

    Toisaalta menestyminen kumppanuusmarkkinointisivustojen pyörittämisessä ei ole taattu, sillä kilpailu alalla alkaa olla jo varsin kovaa. Tämän voit todeta itsekin vaikkapa nettikasinoita googlettelemalla. Tarjontaa eri kasinoiden ja niitä esittelevien sivustojen kohdalla on aivan järjetön määrä.

    Jos perustaisit vaikkapa kasinoita vertailevan kumppanuusmarkkinointisivuston, miten voisit erottua kilpailussa? Miten saat oman sivusi näkymään ensimmäisenä hakutuloksissa? Entä miten osaat laatia itse laadukkaan nettisivun, mikäli sinulla ei ole tästä mitään aikaisempaa kokemusta? Mistä löydät oikeat osaajat sivustojen kasaamiseen? Tässä mielessä homma ei olekaan siis aivan niin yksinkertainen kuin miltä se ensin saattaa vaikuttaa.

    Entä perinteinen markkinointi, onko sille tilaa?
    Perinteisen markkinoinnin kanaviksi mielletään ainakin toistaiseksi vielä erilaiset aikakaus- ja sanomalehdet, televisio ja radio. Kuten olet varmasti huomannut, esimerkiksi paikallisten ilmaisjakelulehtien määrä on kuluneen kymmenen vuoden aikana ratkaisevasti vähentynyt. Enää ei postiluukusta kilahda useita eri ilmaisjakelulehtiä täynnä mainoksia, eikä pienemmillä paikkakunnilla aamuisin kahvikupin äärellä luetut sanomalehdetkään tunnu enää yhtä paksuilta kuin ennen. Tämä johtuu suoraan markkinointia kohdanneesta murroksesta.

    Toisaalta televisio- ja radiomainonta tuntuu elävän ja voivan edelleen varsin hyvin. Jääkin nähtäväksi, mitä näiden osalta tulee tapahtumaan lähivuosina. Kiinnostavaa tulee olemaan myös se, millaisia uusia mainonnan muotoja ja keinoja verkkoon lähtee kehittymään. Tilaa uusille on varmasti!
     
Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.