Monipuolista minetystä!

Suomalaista minetystä jo vuodesta 2012. Ip: Melondia.fi Koe lisää rekisteröitymällä ja kirjautumalla sisään!

Valitse taustakuva

  1. Käytämme evästeitä voidaksemme tarjota parhaan käyttökokemuksen sivuillamme. Jos jatkat sivustomme käyttöä, oletamme että hyväksyt ne. Lue lisää

Melondian "Talouskriisi"

Viestiketju osiossa 'Yleinen Melondia' , käynnistäjänä Kaakko123, 04.10.2014.

?

Pitäisikö lamasuunnitelmaani noudattaa? (lue teksti)

  1. Kyllä

    37.0%
  2. Ei

    63.0%
  1. Kaakko123

    Kaakko123 Melooni Vip Melooni

    Viestejä:
    44
    Tykkäykset:
    9
    Pisteet:
    17
    Mc:
    Kaakko123
    Mielestäni rahaa voi ansaita nytkin liian helposti. Melondiassa on "talouskriisi" kaiken arvo romahtaa timanttikin oli ennen 300e/kpl. Nykyään sitä voi myydä 45e/kpl ja blockin voi ostaa 720e/kpl. Melondiassa kaikki menettää arvonsa. Mielestäni meidän pitäisi tuplata ellei triplata kaiken hinta heti ja pelaajia varoittamatta ja laskea kaiken kauppaan myytävän hintaa reilusti. Tekisimme näin kunnes rahatillanne tasaantuu.
    Melondian beaconitkin ovat krääsää koska witherfarmit.
    Tämä "talouskriisi" koskee erityisesti Survival/Creativeä eli Meloonicraftia.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2014
    Sopuli101 tykkää tästä.
  2. Kaakko123

    Kaakko123 Melooni Vip Melooni

    Viestejä:
    44
    Tykkäykset:
    9
    Pisteet:
    17
    Mc:
    Kaakko123
    Lisäisin vielä että VAIN JA AINOASTAAN VAIN ÄÄRIMMÄISESSÄ tilanteessa joidenkin pelaajien raha määrää voitaisiin joutua alentamaan laman tasaamikseksi.
     
  3. emppu200

    emppu200 |=-Meloonityyppi-=| Melooni

    Viestejä:
    234
    Tykkäykset:
    170
    Pisteet:
    385
    Mc:
    emppu200
    En ymmärrä. Mielestäni melondiassa ei mitään talouskriisiä ole. Ihan normaalisti menee kyllä taloustilanne. Ei tarvi mitään ruveta väsäämään. Tämä on minun mielipide.
     
    B1tti tykkää tästä.
  4. Monnine

    Monnine Æ Melooni

    Viestejä:
    796
    Tykkäykset:
    538
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Monninen1
    Wat? Beaconit krääsää koska witherfarmit?
    +en ymmärtänyt tuota kunnolla , triplata kaiken hinta°_0
    Ja joidenkin pelaajien ovat sitten ne pelaajat mitkä ovat melondian "pankkiireita" eli kenellä on enitan rahaa.
    -Olen puhunut.
    Edit: Nyt ymmärsin, ei melondiassa ole mitään "talouskriisiä". Nykyiset hinnat ovat nyt mielestäni hyvät.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2014
  5. Kaakko123

    Kaakko123 Melooni Vip Melooni

    Viestejä:
    44
    Tykkäykset:
    9
    Pisteet:
    17
    Mc:
    Kaakko123
    Tarkoitin että kaiken mitä warp kaupasta voi ostaa hintaa nostettaisiin triplasti
     
  6. Monnine

    Monnine Æ Melooni

    Viestejä:
    796
    Tykkäykset:
    538
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Monninen1
    Okei, päätökseni on EI

    Melondiassa ei ole talouskriisi
     
  7. Kaakko123

    Kaakko123 Melooni Vip Melooni

    Viestejä:
    44
    Tykkäykset:
    9
    Pisteet:
    17
    Mc:
    Kaakko123
    Oma on valintasi ja se on minulle se ja sama
     
  8. B1tti

    B1tti dd Timantti

    Viestejä:
    153
    Tykkäykset:
    200
    Pisteet:
    270
    Mc:
    B1tti
    Mielestäni kaikki on tällä hetkellä aivan hyvin. :)
     
    Monnine tykkää tästä.
  9. Samppao2

    Samppao2 Collector Melooni

    Viestejä:
    536
    Tykkäykset:
    781
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Samppao2
    Vaikka kuinka sanoisitte että Melondiassa ei ole minkäänmoista talouskriisiä niin kyllä itseasiassa on, on ollut jo vuoden ajan. Melondiassa on meneillään inflaatio, vaikkakin minimaalinen sellainen.

    Melondiassa on ollut aina minimaalinen ongelma siinä että kun pelaajat lisääntyvät, rahaakin tulee enemmän joka laskee sen arvoa ja aiheuttaa inflaatiota.
    Rahan arvo onkin Melondiassa laskenut paljon vuoden aikana jonka huomaa esimerkiksi eräästä huomaamastani seikasta.
    Edgedalen vanha kirkko oli vuosi sitten kun se rakennettiin noin 10 000$ arvoinen mutta laskin tässä jonkin aikaa sitten paljonko kirkon rakentaminen nyt toiseen sijaintiin maksaisi, päädyin lopputulokseen että sen hinnaksi tulisi noin 65 000$ jos kaikki samat resurssit pitäisi hankkia ja maan tasoitukset tehdä.
    Hinta olisi siis kyseiselle rakennukselle kasvanut vähän päälle kuudenkertaiseksi!

    Mielestäni suurimmat syypäät inflaatioon tällä hetkellä ovat kaksi asiaa:
    • Ensimmäinen on (harmittavasti) henkilökuntamme rahan lahjoitus. Esimerkkinä minun aiemmin pitämäni pääkaupunkiäänestykset antoivat aina miljoonan yhteensä lisää rahaa pelaajille. Myöskin tuo foorumiliikennettä lisäävä "ilmaista rahaa!" -viestiketju tuottaa älyttömästi lisää rahaa serverille.
    • Toisena ja paljon vaikuttavampana syypäänä on se kuinka pelaajat menevät koko ajan tavaramaailmaan hakkaamaan puuta ja myyvät sitä sitten kauppaan. Tämä on näistä kahdesta pahempi koska puun hakkaus on pelaajille ollut kahdesta syystä tärkeää, ensimmäisenä MCMMO-skillit kehittyvät aina puuta hakatessa ja toisena tietty juuri rahan nopea ja helppo hankinta.
    Kun pelaat serverillämme, hakkaat puuta ja menet myymään sitä kauppaan läjäpäin et ajattele mitään muuta kuin sitä että "Jes! Sain lisää rahaa itselleni!"
    Asiasta ei pitäisi olla onnellinen koska pelaajien pitäisi muistaa että aina kun myy jotain kauppaan, se luo uutta rahaa serverille joka aiheuttaa aina inflaation kasvua. Pelaajien pitäisi kierrättää vanhaa rahaa, ei luoda uutta.
    Paras tapa hankkia rahaa olisi mielestäni tehdä töitä toisille pelaajille koska tällöin rahan määrä ei lisääntyisi ja inflaatio pysähtyisi helposti mutta tämä tietysti meinaisi sitä että jonkun pitäisi köyhtyä prosessissa. Tätä ei toki kukaan halua tapahtuvan itselleen.

    Vaikka toki se ei ole hyvä asia että inflaatio tapahtuu serverillä niin se ei kuitenkaan ole suuri ongelma ainakaan vielä.
    Asiaan kannattaa itse silti ottaa kantaa koittamalla kierrättää rahaa niin paljon kuin mahdollista.
    Emme halua että hintoja täytyy alkaa nostaa rahan tulon takia niin kauan kunnes uudet pelaajat eivät viitsi pelata koska eivät saa tarpeeksi rahaa edes leipään ja pelistä tulee liian vaikeata vanhempien pelaajie ahneuden takia.
     
    MrTopi, TheShadow943, Rush_Roadstar ja 5 muuta pelaajaa tykkää tästä.
  10. goldenminer1999

    goldenminer1999 Assassin, Witcher, Dovakhiin ja vaikka mitä! Melooni

    Viestejä:
    120
    Tykkäykset:
    138
    Pisteet:
    165
    Mc:
    goldenminer1999
    itse lahjoitin kaikki rahani maztexxille. eli minulla ei ainakaan rahaongelmaa ole :D
     
  11. hauska_jiitti

    hauska_jiitti Ikuinen Meloonilainen Melooni

    Viestejä:
    46
    Tykkäykset:
    22
    Pisteet:
    27
    Mc:
    Hauska_jiitti
    Nyt kyllä tämä Sampan viesti sai minut miettimään asioita tästä talouskriisistä. Ja olen muuten huomannut että vaikka itse saan rahaa olen älynnyt yhden asian tämän Sampan viestin jälkeen, enhän mä tarvitse sitä rahaa edes mihinkään! Esim. Timanttivipistä ylöspäin saa gm1 jonka takia kun rakentaa jotain ei tarvitse ostaa mitään kaupasta. Eli asian juttu on se että jengi kerää rahaa mutta ei tiedä mitä varten. Itse huomasin tämän koska itselläni on rahaa yli miljoona. Mutta en periaatteessa tiedä mihin käyttää niitä. Toki yleensä kun ei löydy arkuista jotain pikkukamaa ostan sitä kaupasta mutta siinäkin menee vain alle satanen. Kiitos Samppa, viestisi jälkeen aloin miettimään tätä hyvin paljon. Huomenna aijon käyttää rahaani jonkin verran koska en tarvitse sitä yhtään.
     
    emppu200, B1tti ja Samppao2 tykkäävät tästä.
  12. Sopuli101

    Sopuli101 MelooniVip - Speciaali Melooni

    Viestejä:
    259
    Tykkäykset:
    275
    Pisteet:
    385
    Mc:
    Sopuli101
    Kun aloitin Melondiassa 10 000 oli suuri summa, joka nykyään tuntuu aivan mitättömältä. Välillä itsellä on myös menee tavaroiden arvo sekaisin, kun olen myymässä jotain.
     
    Monnine tykkää tästä.
  13. B1tti

    B1tti dd Timantti

    Viestejä:
    153
    Tykkäykset:
    200
    Pisteet:
    270
    Mc:
    B1tti
    Tajusin juuri itsekkin, että mulla on kohta 2 miljoonaa ja kerään vain lisää ja lisää, mutta en tiedä mihin tarkoitukseen...?
     
  14. Samppao2

    Samppao2 Collector Melooni

    Viestejä:
    536
    Tykkäykset:
    781
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Samppao2
    Tässä ongelma juuri onkin. Pelaajat hankkivat mammonaa lisää itselleen mutta eivät käytä sitä. Tämä johtaa juuri rahan määrän kasvamiseen joka sen sijaan aiheuttaa inflaation.
    Kun pelaaja hankkii rahaa, sitä pitäisi käyttää koska jos raha jää käyttämättä ja sen määrä lisääntyy, hintoja on pakko nostaa joka johtaa suurempaan määrään rahaa.

    Tietänette että kun vielä pidin pääkaupunkiäänestyksiä, niin minulla oli rahaa vaikka muille jakaa. Kirjaimellisesti. Pääkaupunkiäänestysten aikaan aloin miettiä koko inflaatio asiaa ja päädyin siihen lopputulokseen jonka jo kerroinkin. Tilanne on tosin pahentunut entisestään kesän loputtua.
    Kun tajusin tilanteen niin aloin itse kierrätää rahaa antamalla sitä pois ja osallistumalla lottoon. Lottoaminenkin on parempi kuin rahan hallussapito ilman kulutusta koska tällöin raha kiertää ja uutta ei tarvitse luoda.

    En paljon voi lisätä viime viestini jälkeen mutta haluaisin vain että te pelaajat alkaisitte ajatella asiaa kunnolla.

    Tämä pyyntö voi olla itsekkään kuuloinen mutta pyydän että tykkäätte aiemmasta viestistäni jos ymmärrätte mitä sanon tämänhetkisestä Melondian talouden tilasta.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2014
  15. B1tti

    B1tti dd Timantti

    Viestejä:
    153
    Tykkäykset:
    200
    Pisteet:
    270
    Mc:
    B1tti
    En tiedä onko tämä nyt huono vai hyvä ajatus, mutta jos tehtäisiin niin että kaikki pelaajat joilla on enemmän kuin 100k rahaa niin heillä olisi viikko aikaa tuhlata kaikki rahat pois ja tämän viikon päätyttyä jos he eivät ole tuhlanneet rahojaan niin rahat lasketaan 100 tuhanteen. :D Facepalm
     
  16. Maztexx

    Maztexx Ylläpitäjä Ylläpitäjä

    Viestejä:
    641
    Tykkäykset:
    850
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Maztexx
    Kiitos hienoista mielipiteistänne, mutta oletteko ajatelleet tätä: warp kauppa EI ole myyjä, niin kuin oikeassa elämässä kauppa on.

    Ajatelkaa inflaatiota esimerkiksi Suomessa: Palkkojen noustessa palveluntarjoajat sekä kauppiaat nostavat hintojaan, sillä ihmisillä enemmän varoja. Melondiassa ei ole materiaali- sekä alihankkijoita jotka myyvät tehtaille esimerkiksi metallia ja tehtaat taas eteenpäin jälleenmyyjille. Melondiassa vain lätkäistään lappu chestille ja hinta on siinä. Melondiassa ostotapahtumassa on vain yksi osapuoli, maksaja. Tällöin mikään ei vaikuta hintaan, paitsi (warp) kaupan tekijä. Tämänhetkiset hinnat on päätetty henkilökunnan kanssa yhdessä (taisi olla minä, pixu ja lentsu) ja ne eivät ole tekemisissä edellisten hintojen kanssa ellei Pixeli itse tahallaan laskenut tavaroiden arvoa. Tämänhetkiset tuotteet on päätetty niin, että ostaessasi esimerkiksi timantteja, saat rahoista noin puolet takaisin kun myyt ne.

    Näin ollen en sanoisi tätä lamaksi enkä inflaatioksi. Seuraavassa warp-kaupassa asiat voivat olla jo hyvinkin erilailla.
     
    B1tti tykkää tästä.
  17. Maztexx

    Maztexx Ylläpitäjä Ylläpitäjä

    Viestejä:
    641
    Tykkäykset:
    850
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Maztexx
    Ja anteeksi tuplapostaukseni, mutta itselläni on 11,4 miljoonaa, olen ostanut 3 miljoonaa oikealla rahalla ja saanut kilpailuista, wandaamisesta sekä kavereilta rahaa. En olisi kovin innokas ajatuksesta.
     
    B1tti tykkää tästä.
  18. Samppao2

    Samppao2 Collector Melooni

    Viestejä:
    536
    Tykkäykset:
    781
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Samppao2
    Idea on sillä perusteella hyvä että se auttaisi inflaation parantamisessa mutta varmasti nopeuttaisi rahan luontia sillä pelaajat jotka haluavat vain olla rikkaita tai ovat vain ahneita varmasti koittavat parhaansa hankkia rahansa takaisin. Asia voisi helposti myös suututtaa monia pelaajia.

    Tätä asiaa on äärimmäisen vaikea alkaa korjata sillä lähes kaikki päätökset johtavat jonkinlaiseen huononkin puoleen. Esimerkiksi kuten jo sanoin, tämä idea varmasti lisäisi rahan luonnon tahtia koska pelaajat haluaisivat rahansa takaisin.
    Jos taas kaupasta vietäisiin pois mahdollisuus myydä sinne tavaraa, huono puoli olisi se että varmasti monet pelaajat suuttuisivat. Tämä tosin lähes estäisi uuden rahan luonnin ja olisi sillä tapaa paras idea.
    Jos taas henkilökunta lopettaisi rahan jakamisen, foorumiliikenne saattaisi laskea huomattavasti esimerkiksi jo mainitsemani "ilmaista rahaa" -viestiketjun takia.

    Minä en osaa ollenkaan sanoa mitään muuta kuin sen että paras tapa korkata tilanne on se että pelaajat itse ottavat asian omaan vastuuseensa ja alkavat kierrättää rahaa. Tämä on ainoa tapa jonka keksin jossa ei ole huonoa puolta. -Ainakaan kovin isoa.
     
    B1tti tykkää tästä.
  19. Pix3li

    Pix3li <3 Html, CSS, Php Omistaja

    Viestejä:
    1,950
    Tykkäykset:
    2,528
    Pisteet:
    1,000
    Mc:
    Pixuh
    Ottamalla käyttöön samanlaisen verotuksen mitä suomen valtiossa on käytössä ongelma voitaisii ratkaista, ongelma on vaan siinä ettei siitä tykätä Suomessakaan joten ei sitä taideta ottaa Melondiassa käyttöön. Tarkoitan siis että ansaitsemalla enemmän, "valtio" eli tässä tapauksessa serveri verottaisi enemmän :D
     
    tiituus, TheShadow943, B1tti ja nämä pelaajat tykkäävät tästä.
  20. emppu200

    emppu200 |=-Meloonityyppi-=| Melooni

    Viestejä:
    234
    Tykkäykset:
    170
    Pisteet:
    385
    Mc:
    emppu200
    Saanko kertoa ehdotuksen?
    Jos tavaroiden arvo laskisi niihin lukuihin, jonka Euron arvo on tällä hetkellä. Elikkä Vesipullo maksaa n. 2$(niinkuin Eurossakin) ja timantti maksaa monta kymmentätuhatta.

    Täten 100$ on aika paljon, ja 1000$ on vielä enemmän, jotka tuntuvat nykyään mitättömiltä.

    Ja sitten se /warp puu:n ongelma, ratkaisu on, että kauppaan ei voisi myydä enää puuta!

    Tässä tulee kuitenkin se, että Wandaus tulisi olla halvempaa.

    Toivon, että tämä otetaan harkintaan :)
    -emppu200-
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2014