Monipuolista minetystä!

Suomalaista minetystä jo vuodesta 2012. Ip: Melondia.fi Koe lisää rekisteröitymällä ja kirjautumalla sisään!

Valitse taustakuva

  1. Käytämme evästeitä voidaksemme tarjota parhaan käyttökokemuksen sivuillamme. Jos jatkat sivustomme käyttöä, oletamme että hyväksyt ne. Lue lisää

Yleinen Digitaalisen markkinoinnin vähemmän tunnetut kanavat – ota nämä haltuun!

Viestiketju osiossa 'Yleinen höpinä' , käynnistäjänä Pix3li, 15.12.2020.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pix3li

    Pix3li <3 Html, CSS, Php Omistaja

    Viestejä:
    1,950
    Tykkäykset:
    2,528
    Pisteet:
    1,000
    Mc:
    Pixuh
    Digitaalinen markkinointi on tänä päivänä yritykselle elinehto. Yhä useampi yritys on löytänyt esimerkiksi monimuotoisen sosiaalisen median uutena mainospaikkana, kuten esimerkiksi vuonna 2020 suorastaan käsiin räjähtäneen TikTokin ja tutun Instagramin. Periteisiä tapoja digitaaliselle markkinoinnille ovat yrityksen verkkosivusto, hakusanamainonta, Display -mainonta, sähköpostimarkkinointi ja mobiilimarkkinointi.

    Yhä useampi suomalainen yritys kuitenkin on löytänyt hieman modernimmat markkinointitavat, kuten esimerkiksi vaikuttajamarkkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin. Me kerromme sinulle, miksi nämä kaksi digitaalisen markkinoinnin kanavaa ovat aina vain kasvussa ja miksi sinunkin kannattaisi harkita niitä.

    Vaikuttajamarkkinointi on tehokasta oikein kohdennettuna
    Youtube, Instagram, Snapchat ja TikTok ovat yhä suurempia sosiaalisen median alustoja. Kasvu tuskin tulee loppumaan seuraavien vuosien aikana, joten on hyvä aika aloittaa näiden alustojen haltuun ottamisen ajoissa.

    Vaikka jokaisessa alustassa on yrityksille omat keinonsa markkinoida tuotteitaan ja palveluitaan, etenkin vaikuttajamarkkinointi (englanniksi influencer marketing) on nostanut päätään – ja etenkin nuorille kuluttajille suunnatussa mainonnassa.

    Vaikuttajamarkkinointi on erityisen tärkeää sellaisille brändeille, joiden suurin osa kuluttajista ovat nuoria. Nuoret ovat aktiivisia eri sosiaalisia medioissa, mikä tekee vaikuttajamarkkinoinnista erittäin tehokkaan keinon saada nuorten huomio.

    Vaikuttajamarkkinoinnissa voidaan tehdä yhteistyömuotoisena vaikuttajien kanssa. Tähän voivat kuulua esimerkiksi:
    • Blogipostaus (erilaiset blogialustat)
    • Kuvapostaukset (lähinnä Instagram)
    • Videomainokset ja -tuote-esittelyt (Youtube, Snapchat, Instagram)
    Tärkeintä vaikuttajamarkkinoinnissa on se match-made-in-heaven vaikuttajan löytäminen. Jotta brändi ja tuotteet olisivat kiinnostavia kuluttajille, mutta etenkin nuorille, on vaikuttajan sovittava myös brändin imagoon. Esimerkiksi tietokoneista ja tietotekniikasta kiinnostuneet vaikuttajat seuraajineen ovat parasta kohderyhmää esimerkiksi kauneus- ja terveysalan brändeille.

    Kauneusala on ottanut onkeensa vaikuttajamarkkinoinnista

    Hyvin toteutettuna vaikuttajamarkkinointi on äärimmäinen tehokas markkinointikeino yrityksille ja brändeille. Kunhan mietit tarkkaan, kuka vaikuttajista tukisi brändiäsi kaikista parhaiten:


    Esimerkkinä hyvin onnistuneesta vaikuttajamarkkinoista on Henny Harjusolan ja Cocopandan pitkään jatkunut yhteistyö. Cocopanda on kauneuden ja hyvinvoinnin verkkokauppa, jonka kohderyhmää ovat lähinnä nuoret naiset ja Henny Harjusola on tullut tunnetuksi lifestyle- ja kauneusvloggaajana.


    Hakukoneoptimointi ratkaisee kuluttajan ongelmia ja vastaa tiedonnälkään
    Mitä eroa on Google AdWords ja hakukoneoptimoinnilla? Siinä missä Google AdWords -mainonta uppoaa ostaviin hakuihin kuluttajan etsiessä tiettyä tuotetta tai palvelua, osuu hakukoneoptimointi lähinnä tiedonhakuvaiheessa ja informatiivisiin hakuihin kuluttajan etsiessä tietoa.

    Esimerkiksi kuluttajan hakiessa Googlen hauissa ”ruusut Helsingistä”, on Google AdWords parempi vaihtoehto kuluttajille markkinointiin. Jos sen sijaan kuluttaja etsii vaikkapa ”parhaat pikakasinot” hakusanoilla nettikasinoita, on siinä tapauksessa hakukoneoptimointi huomattavasti parempi vaihtoehto.

    Miksi hakukoneoptimointi on sitten tärkeää? Lähtökohtaisesti ne brändit ja yritykset menestyvät pitkässä juoksussa, jotka onnistuvat olemaan kuluttajan löydettävissä. Mikäli yrityksesi ei löydy esimerkiksi Googlesta ja sen hakutuloksista, ollaan aika syvissä vesissä.

    Kun potentiaalinen asiakas etsii verkosta ratkaisua ongelmaansa, eli suomeksi sanottuna tuotetta tai palvelua, kaikista parhaiten pärjäävät ne yritykset, jotka nousevat hakutuloksissa kärkeen. Käytännössä se ei riitä, että yrityksen tai brändin löytää nimihaulla, vaan helsinkiläisen kukkakaupan kannattaa hakukoneoptimoida myös ”kukat”, ”lahjakukat”, ”kukkakimput” ja muihin vastaaviin hakuihin.

    Hakukonemarkkinointia tehdään pääasiassa sisältömarkkinoinnin avulla. Hyvin staattiset verkkosivut eivät ole se kaikista parhain vaihtoehto, vaan yhä useampi yritys lisää sivustolleen myös esimerkiksi muuta sisältöä blogin muodossa.

    Kumpi sitten on parempi: hakusanamarkkinointi vai hakukoneoptimointi?

    Suomessa hakukoneoptimointi on huomattavasti vähemmän tunnettu ja hyödynnetty digitaalisen markkinoinnin kanava kuin hakusanamainonta. Muualla Euroopassa ja Yhdysvalloissa hakukoneoptimointi on vankka osa yritysten markkinointiviestintää.

    Mutta kumpi sopii sitten sinun yrityksellesi ja brändille?

    Tämä riippuu aivan täysin myös tarjoamastasi palvelusta. Mikäli myyt tiettyjä yleisesti tiettyjä ja haettuja tuotteita, voi hakusanamarkkinointi olla sinulle parempi vaihtoehto. Hakukoneoptimointi on huomattavasti voimakkaampi ja parempi kanava kuin pelkkä hakusanoilla kuluttajien houkutteleminen, sillä se voi parhaimmassa tapauksessa olla (lähes) ilmaista.

    Hakukoneoptimointi ja hakusanamarkkinointi eivät kuitenkaan ole toisiaan poissulkevia asioita. Varmistamalla yrityksesi ja brändisi näkyvyyden molemmin keinoin, pystyt kattamaan parhaimmassa tapauksessa useita erilaisia kuluttajia – ja inteltiltään erilaisia kuluttajia.
     
Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.