Verkkosivujen graafinen ilme vahvistaa yrityksen brändiä – tehostaen samalla myyntiä sekä kokonaisvaltaista markkinointia
Nettisivut, eli yrityksen kotisivut ovat todella tärkeä osa liiketoimintaa – nettisivut ovat yleensä se asia, jonka kuluttajat näkevät ensimmäisenä. Kuten jokainen tietää, on hyvän ensivaikutelman antaminen erittäin tärkeää. Jos kotisivut ovat vanhanaikaiset tai muilta osin epäselvät, voi potentiaalinen asiakas suunnata samalta istumalta kilpailijan hellään huomaan.
Kotisivujen tulisi olla yhteensopivat yrityksen brändin kanssa. Jos tuotetaan ekologisia ja ympäristöystävällisiä tuotteita, ei tummanpuhuva graafinen ilme ole välttämättä oikeanlainen lähestymistapa – tässä tapauksessa vihreä toiminee parhaiten. Tai jos markkinoidaan seksileluja, tulisi graafisen ilmeen miellyttää esim. vaalealla ja pinkillä värityksellä.
Lähdetään seuraavaksi katsomaan, miten nettisivujen graafisen ilmeen saa päivitettyä asianmukaiselle tasolle. Kun ensivaikutelma on kunnossa, vaikuttaa se suoraan myös uusasiakashankintaan ja täten myös myyntiin.
Nettisivut luo tärkeän ensivaikutelman kuluttajalle
On sanomattakin selvää, että etusivun tulee olla viimeisen päälle kunnossa. Kun potentiaalinen asiakas siirtyy yrityksen kotisivuille, tulee mielenkiinto tuotetta tai palvelua kohtaan herätä välittömästi. Etusivun graafisen ilmeen tulee viestiä kuluttajalle millaista palvelua on oikein luvassa, eli löytyykö tältä sivulta se mitä etsitään.
Alla on muutama esimerkki nettisivujen merkityksestä eri toimialoilla:
- Valokuvausliike: Hyvät kotisivut ovat visuaaliset, ja pääpaino on itse valokuvissa sekä oman portfolion esittelyssä. Etusivulla tulee olla maistiaisia, että millaista taitoa kyseiseltä yritykseltä löytyy – kuvakollaasit ja erilaiset galleriat toimivat erinomaisesti.
- Rakennusliike: Visuaalisuus ja kuvat eivät välttämättä ole yhtä tärkeässä roolissa, joten pääpainon olisi hyvä olla selkeydessä sekä ammattitaidon korostamisessa. Palvelut tulee olla helposti löydettävissä, jotta mahdollinen asiakas löytää heti etsimänsä – olipa kyse kodin pintaremontista, kylpyhuoneremontista tai astianpesukoneen asentamisesta.
- Ravintola: Jokainen meistä tietää, minkä takia ravintolaan mennään – sinne mennään syömään erinomaista ruokaa. Ravintolan nettisivut tulisi olla rakennettu selkeästi, jotta asiakas tietää millaista ruokaa on saatavilla – tähän kun lisätään houkuttelevat kuvat annoksista, on täydelliset kotisivut valmiina.
Kuten esimerkeistä voi huomata, tulee eri aloilla miettiä nettisivujen sisältöä ja graafista ilmettä hieman eri kanteilta. Samat asiat eivät toimi jokaisella alalla, jonka takia yrityksen kannattaa aina kääntyä ammattilaisten puoleen – tällä tavoin luvassa on vain priimaa.
One thought on “Verkkosivujen graafinen ilme vahvistaa yrityksen brändiä”
Comments are closed.