L a d a t a a n ...

SOME… Kaikki on nykyään SOME:ssa (sosiaalinen media). Oletko koskaan noteerannut erilaisia mainoksia, kun rullaat Facebookissa? Niitä tulee nykyään paljon ja moni niistä tulee vain skipattua. Miksi niiden yli vain rullataan? Mainoksen tulee olla houkutteleva ja sen tulee sitouttaa juuri oikeanlainen asiakaskunta.

Mainoksen tulee erottua kaikesta muusta sisällöstä omaperäisyydellään.

Toteutan erottuvaa ja kohdennettua verkkomarkkinointia jokaisessa sosiaalisessa mediassa. Mainoksen tulee erottua omalla tavallaan, jotta se saa asiakkaan huomion osakseen. Myös mainoksen kohdennuksen tulee olla kohdallaan, jottei esim. jalkapallosta kiinnostuneelle henkilölle näytetä mainosta laskettelusta.

Suunnittelu ja toteutus

Jokainen mainoskampanja suunnitellaan kanssani henkilökohtaisesti ja mainoksia ei toteuteta mahdollisella koneistuskella. Toimiva mainos on mietitty tarkkaan palvelemaan juuri kyseistä tilannetta, yksilöllisellä suunnittelulla ja toteutuksella.

Toteutan myös mainoksen graafisen suunnittelun ja toteutuksen, mainoksen esityksen mainosalustalla ja mainoksen tilastojen toimituksen sinulle.

Kohdennus

Mainos tulee kohdentaa juuri kyseistä käyttötarkoitusta varten. Kohdennus tarkoittaa, että voimme valita:

  • Mille ikäryhmälle ja sukupuolelle mainosta näytetään
  • Mille alueelle mainosta näytetään (kaupunki jne.)
  • Millaisille kiinnostuksen kohteille mainosta näytetään (esim. jalkapallosta kiinnostuneelle henkilölle jne.

Kohdennuksessa voi hyödyntää joko osaa tiedoista tai tarkentaa näyttämään mainosta esim. vaikka kaikille Joensuun alueella asuville 18 – 25 vuotiaille jalkapallosta kiinnostuneille miehille.

Tilastot

Jokaisesta mainoskampanjasta saa tietää paljon erilaisia tilastoja mainoksen klikkauksista, sitoutumisista ja kiinnostuksista. On todella tärkeää seurata tilastoja ja katsoa kuinka mainos todella toimii, ettei se vaan ole ”mainostetaanpa vähän tuolla somessa” kokeilu, jonka jälkeen tilastoja ei edes katsota.

Tilastot kertovat kuinka hyvin mainos on toiminut ja onko se saavuttanut halutut tavoitteet. Toimitan tilastot sinulle mainoskampanjan alussa ja pystyt seuraamaan niitä alusta loppuun asti. Mainoskampanjan lopuksi käymme läpi tavoitteet ja niiden onnistumiset.

Yleisimmät mainostusalustat

Ohessa käytynä läpi yleisimmät ja hyvin toimivat alustat. Mainospaikka tulee valta kohdeyleisön mukaan ja autan mielelläni valinnassa! Muitakin mainosalustoja löytyy kuten LinkedIn ja Snapchat, mutta niissä mainostaminen toimii järkevästi vain harvinaisissa tapauksissa. Kerron mielelläni lisää kaikista mainostusmahdollisuuksista!

Google adwords

Google-mainonta (Adwords)

Google Adwords mainonnalla mainoksesi näkyy silloin kun asiakas hakee Googlesta tarjoamaasi palvelua tai tuotetta. Google -mainonnan avulla pääset hakutuloksissa ensimmäiseksi juuri sillä oikealla hetkellä. Hakukonemainonta ei vaadi erillistä graafista aineistoa, tärkeää on miettiä mainostekstit kunnolla. Googlen kautta pystyy mainostamaan myös useilla eri verkkosivuilla erilaisia graafisia mainoksia.

Google Adwords mainonta on tehokasta. Maksat ainoastaan vain klikkauksesta joka johtaa asiakkaan vierailemaan verkkosivuilla. Toki itse pelkkä klikkaus ei vielä riitä. Verkkosivujen sisällön tulee olla laadukasta ja saada asiakas pysymään sivulla!

 

Plussat:

  • Voit ohjata asiakkaat hakutuloksista suoraan sivuillesi.
  • Maksat vain mainoksen klikkauksesta ja asiakkaan johdattamisesta sivuillesi.
  • Mainoksesi löytyy juuri silloin kun asiakas hakee tuotetta tai palveluasi.
  • Pystyy mainostamaan myös miljoonilla eri verkkosivuilla.
  • Jokainen ihminen käyttää Googlea, pystyy saavuttamaan todella suuren yleisön.

Miinukset:

  • Ei toimi kunnolla, jos verkkosivujen sisältö ei ole laadukasta.
  • Hieman työläämpi ottaa käyttöön kun halutaan saavuttaa hyviä tuloksia.
  • Hankala kilpailla suurien yrityksien kanssa, jotka käyttävät resursseja markkinointiin todella paljon. (Toimii kumminkin hyvin, jos kohdennetaan esimerkiksi tiettyyn kaupunkiin).

Facebook markkinointi

Facebook-mainonta (+ instagram)

Facebook-mainonta on yksi helpoimmista tavoista saavuttaa tuhansia potentiaalisia asiakkaita. Kohdennus erityisesti Facebookissa on todella tarkkaa, sillä kaikki käyttäjät jakavat itsestään tietoa paljon. Mainonta Facebookissa on edullista ja näyttökertoja mainoksille kertyy nopeasti.

Facebookissa tosin käyttäjäkunta on kääntynyt pääasiallisesti aikuisiin ja mainoksen kohdeyleisö tulee miettiä tarkkaan. Facebook mainokset pystyy näyttämään toki myös samalla Instagramissa jolloin mainokset voivat näkyä myös nuoremmille. Facebook on nykyään myös ”kaikkien mainospaikka” joten tärkeää on erottua kaikista muista samanlaisista mainoksista. Laadukkaalla mainoksella saavutetaan hyviä tuloksia edullisesti.

 

Plussat:

  • Mainostaminen on helppoa. Voit mainostaa normaalia Facebook postausta rahallisesti.
  • Kohdennus on tarkkaa.
  • Erilaisia mainostustyyppejä on todella monia erilaisia.
  • Edullinen hinnoittelu.

Miinukset:

  • Käyttäjäryhmä pääsääntöisesti oikeastaan yli 30 vuotiaissa. Instagramissa nuorempia käyttäjiä.
  • Erottuminen voi olla hankalaa sillä Facebook -mainostajia on paljon. Ihmiset ovat oppineet hyppäämään mainosten yli ja huomio pitääkin saada kääntymään erikoisella mainoksella.

Youtube mainonta

Youtube-mainonta

Videomainos on tehokas tapa tavoittaa todella suuri yleisö. Liikkuva mainos herättää asiakkaan huomion ja luo hyvän suhteen mahdolliseen asiakkaaseen. Videoon tulee panostaa kunnolla ja sen valmistaminen vaatii kunnollisen idean ja toteutuksen.

Mainokset näkyvät ennen YouTube-videota. Maksat näyttämisestä ainoastaan, jos käyttäjä katsoo mainostasi yli 30 sekuntia tai käyttäjä klikkaa videota. Mainoksen pystyy kohdentamaan myös näkymään vain tietyllä alueella ja tietyn ikäisille henkilöille. Kohdennus ei ole aivan yhtä tarkkaa kuin Facebook -mainoksien kanssa, mutta toimii silti todella hyvin.

 

Plussat:

  • Käyttäjäryhmä todella suuri.
  • Mainoksesi huomataan varmasti ja se herättää huomiota.
  • Maksat vain mainoksen klikkauksesta tai 30 sekunnin näytöstä.

Miinukset:

  • Mainoksen tuottaminen työläämpää.
  • Mainokset näkyvät ainoastaan YouTubessa, kannattaa käyttää ainoastaan jos kohdeyleisö käyttää YouTubea.

Ota yhteyttä

Jätä puhelinnumerosi niin olen sinuun yhteydessä tunnin sisällä. Voit ottaa yhteyttä myös lomakkeella tai soittaa suoraan puhelinnumeroon: 045-6506562.