Monipuolista minetystä!

Suomalaista minetystä jo vuodesta 2012. Ip: Melondia.fi Koe lisää rekisteröitymällä ja kirjautumalla sisään!

Valitse taustakuva

  1. Käytämme evästeitä voidaksemme tarjota parhaan käyttökokemuksen sivuillamme. Jos jatkat sivustomme käyttöä, oletamme että hyväksyt ne. Lue lisää

Tämän päivän verkkomarkkinoinnissa käytettävät modernit innovaatiot

Viestiketju osiossa 'Yleinen höpinä' , käynnistäjänä Pix3li, 21.12.2020.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pix3li

    Pix3li <3 Html, CSS, Php Omistaja

    Viestejä:
    1,950
    Tykkäykset:
    2,528
    Pisteet:
    1,000
    Mc:
    Pixuh
    Markkinoinnin perusideat eivät ole välttämättä ole muuttuneet viime vuosien aikana, mutta keinot niiden toteuttamiseen ovat jatkuvasti kehittyneet. Kun aikaisemmin tärkeimmät kanavat markkinoida yritystä ja sen tuotteita olivat sanomalehdet ja mainoslehtiset, nykyaikana markkinointi on pääosin digitaalista ja tekoäly on suuressa asemassa sen toteutuksessa.

    Luonnollisesti suurimmilla yrityksillä on paremmat mahdollisuudet ja resurssit käyttää uusimpia innovaatioita. Tästä huolimatta pienemmätkin yritykset voivat yrittää oppia suurempien toimijoiden muuttuvista markkinointistrategioista. Alan asiantuntijat uskovat seuraavien asioiden nousevan merkittäviksi markkinointikeinoiksi seuraavien vuosien aikana:
    • Tietojen analysoinnin tärkeys korostuu
    • Chattibotit revitään käsistä
    • Aidon sisällön tarve nousee
    • Puhehaku alkaa arkipäiväistyä
    • Tekoälyn tuottamat hyödyt lisääntyvät

    Nettimarkkinointi perustuu tarkempiin asiakastietoihin
    Yhtenä markkinoinnin perustana voidaan pitää kohdeyleisöstä tehtyjä tutkimuksia, joita sitten hyödynnetään markkinointipäätöksissä. Se pätee myös digitaaliseen markkinointiin. Suurimmat brändit ovat jo nostaneet asiakastietojen analysoinnin aivan uuteen merkitykseen, joskin vielä on paljon tehtävää.

    [​IMG]

    Kuva: Andrew Neel - Unsplash

    Nykyaikaiset yritykset saavat helposti tietoa asiakkaittensa nettikäyttäytymisestä sekä päivittäisistä rutiineista - jopa siitä missä he liikkuvat GPS:n avulla. Asiakkaan ostohistoria, suhtautuminen mainontaan ja kampanjoihin rekisteröityvät yhtä lailla nettisivujen käyttämien evästeiden sisään.

    Asiakastiedon perusteella yritys voi lähettää yksilöllisiä viestejä, kuvia ja jopa kampanjoita useilta eri kanavilta - jopa mainoslehtisinä. Tulevaisuudessa tiedon kerääminen ei siis pelkästään tule riittämään, vaan sitä täytyy analysoida huomattavasti tarkemmin.

    Asiakkaat suorastaan tyrkyttävät yrityksille ilmaista tietoa suosikkituotteistaan ja ostokäyttäytymiseen, johon he toivovat saavansa vastauksena esimerkiksi henkilökohtaisia kuponkeja tai tarjouksia. Juuri tällä tavoin yritykset pystyvät muuttamaan suuremmalla menestyksellä mainoskampanjat oikeiksi ostotapahtumiksi.


    Aito sisältö herättää mielenkiintoa
    Sisällön tuottaminen ei ole kiinni rahasta, vaan se voidaan toteuttaa myös pienellä budjetilla. Sisältömarkkinointi jatkaa edelleen yhtenä tärkeimpänä markkinointikeinona ja se voi olla esimerkiksi yritystoiminnasta tai sen siihen liittyvistä aiheista kertova blogi.


    [​IMG]

    Kuva: Christina @ wocintechchat.com - Unsplash


    Tällä tavoin yritys inhimillistää itseään eikä se vältä asiakkailleen kuvaa olevansa pelkästään illan päättyessä voittoja laskeva, etäinen myyntitykki. Kaikenlainen lisäarvo herättää asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden kiinnostuksen paremmin kuin yksikään tarjous tai hieno sivusto.

    Esimerkkinä tästä voidaan pitää kasinoita ilman rekisteröitymistä, jotka ovat riisuneet kaiken turhan tilpehöörin sivuiltaan ja haluavat tarjota vain yksinkertaisen sekä asiakasystävällisen pelikokemuksen. Kasinoilla ilman rekisteröitymistä ei tarvitse murehtia yleensä kasinoa hyödyntävistä vaikeista bonusehdoista, vaan pelaaja keskittyy vain pelaamisen iloon.

    Kyseisen esimerkin mukaiset kasinot ovat onnistuneet luomaan inhimillisemmän peliympäristön, jossa yhä useammat asiat toimivat pelaajan kannalta paremmin, kuten nopeat nostot ja helppo asiointi.

    Chattibotit helpottavat kommunikointia
    Nettisivustojen määrän kasvaessa on luonnollisesti mahdotonta tarjota jokaisella niistä oikean asiakaspalvelijan tarjoamaa asiakaspalvelua. Sen ansiosta on luotu chattibotit, jotka ovat asiakkaan tai käyttäjän kanssa keskustelevia tietokoneohjelmistoja. Ne ovat perustaltaan hyvin yksinkertaisia.

    Niiden vastaukset voivat olla automatisoituja tai ne voivat perustua tekoälyyn. Tekoäly on osa chattibottien kehittyneempiä versioita ja sen ansiosta ne voivat tehdä useampia tehtäviä. Samalla ne pystyvät myös puhelemaan huomattavasti sujuvammin asiakkaan kanssa.

    Tekoälyllä toimivat botit oppivat jokaisesta asiakaskontaktista ja voivat hyödyntää esimerkiksi asiakkaan evästetietoja vastauksissaan. Jotkut chattibotit ovat jopa niin elävänoloisia, etteivät asiakkaat huomaa eroa.

    Chattibotteja käytetään jo laajasti muussakin kuin markkinointitarkoituksessa. Yritystoiminnassa ne kuitenkin tarjoavat tehokkaan tavan kommunikoida asiakkaan kanssa, vastata jopa peruskysymyksiin ja täten parantaa asiakaskokemusta. Positiivisen asiakaskokemuksen jälkeen uusikin asiakas haluaa tehdä ostoksensa uudestaan sivuston kautta.

    Puhehaku on seuraava askel
    Mobiilipuhelinten ja älykauittimien, kuten Alexan, suosion myötä puhehaku on noussut tavallisen kansan tietouteen. Sen takia yritysten pitää ottaa huomioon kyseisen hakukeinon tuomat muutokset ja sen vaatimukset omalla sivustollaan. Muussa tapauksessa sitä ei välttämättä pystytä löytämään puhehaulla.

    Vaikka itse puhehakutoiminto on jo lähes 10 vuotta vanha, mobiililaitteiden ansiosta se on muuttunut arkipäiväiseksi apuriksi. Googlen mukaan jopa yli 50 prosenttia kaikista tämän päivän hauista ja 20 prosenttia kaikista mobiilihauista tehdään puhehaun avulla.

    Sivustoilta pitää löytyä yksinkertaisia kysymyksiä, sanontoja ja niin sanottua arkikieltä, jota hakua tekevät käyttäjät käyttävät. Yksi tällainen keino on lisätä yksinkertainen UKK-osio, jonka vastaukset ovat arkisesti, mutta yksityiskohtaisesti, selitettyjä.

    Tekoälystä muodostuu jokaisen yrityksen paras ystävä
    Jos et ole vielä herännyt tekoälyn hyötyihin, nyt on korkea aika! Siitä on puhuttu jo vuosia, eikä sen markkinointietuja voida kiistää. Yksinkertaisesti tekoäly on tullut jäädäkseen ja jopa pienten yritysten täytyy osata sitä hyödyntää. Merkittävin tekoälyn hyöty on sen kyky analysoida suuria tietopankkeja ja löytää joukosta yhtäläisyyksiä.

    Se pystyy myös tekemään analyyseja ja ennusteita, jotka taasen voivat tehostaa yritystoimintaa ja vähentää kuluja. Markkinoinnissa sitä voidaan käyttää muun muassa mainoskampanjoiden tehokkuuden mittaamiseen, brändin näkyvyyden selvittämiseen, asiakaskäyttäytymisen tutkimukseen ja sen myötä tuotekehitykseen.


    Tärkeimmät markkinointikeinot ovat edelleen hyvät kokemukset ja suositukset
    Kaikkien hienojen uusien innovaatioiden keskellä ei kuitenkaan kannata unohtaa perusteita. Parhaiten yritystä ja sen tuotteita markkinoivat edelleenkin hyvät kokemukset ja asiakassuositukset, joita ei saisi koskaan unohtaa. Kuitenkin uusien keinojen ymmärtäminen ja käyttö hyödyntävät yritystä suuresti.
     
    Viimeksi muokattu: 21.12.2020
Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.