Monipuolista minetystä!

Suomalaista minetystä jo vuodesta 2012. Ip: Melondia.fi Koe lisää rekisteröitymällä ja kirjautumalla sisään!

Valitse taustakuva

  1. Käytämme evästeitä voidaksemme tarjota parhaan käyttökokemuksen sivuillamme. Jos jatkat sivustomme käyttöä, oletamme että hyväksyt ne. Lue lisää

Pokémon Omega Ruby/Alpha Sapphire

Viestiketju osiossa 'Muut pelit' , käynnistäjänä Samppao2, 25.10.2014.

?

Tuhannen taalan kysymys; Team Magma vai Team Aqua?

  1. Team Magma! Lisää maata!

    40.0%
  2. Team Aqua! Lisää merta!

    30.0%
  3. Ei kumpikaan.

    30.0%
  1. Samppao2

    Samppao2 Collector Melooni

    Viestejä:
    536
    Tykkäykset:
    781
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Samppao2
    Tervetuloa takaisin Hoenniin!

    Tässä viestiketjussa keskustelemme peleistä Pokémon omega ruby ja alpha sapphire.
    Kyseiset pelit ovat remakeja vuoden 2003 kolmannen sukupolven pokémon peleistä ruby ja sapphire. (Ja emerald, ei saa unohtaa emeraldia!)
    Pelit seuraavat alkuperäisiä pelejä tarkasti tuoden uutta sisältöä X ja Y -peleistä kuten myöskin aivan uutta koko pelisarjalle.

    Tässä viestiketjussa voit jakaa oman friend codesi jotta voit kilpailla muiden Melondialaisten kanssa pelissä, voit kertoa mistä olet tykännyt, missä vaiheessa olet ja voit myös jakaa oman salaisen tukikohtasi QR-koodin.

    Nähdään pian Hoennin alueella pokémonin merkeissä!


    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 22.12.2014
    Rush_Roadstar tykkää tästä.
  2. Rush_Roadstar

    Rush_Roadstar Motorola 68000 inside Emerald

    Viestejä:
    161
    Tykkäykset:
    172
    Pisteet:
    285
    Mc:
    Rush_Roadstar
    Aijon ostaa sen heti julkaisu päivänä :3 taino ainakin yritän kun täällä varkaudessa kaupasta oli ostettu hyllyt tyhjäksi silloin kuin x ja y julkaistiin :D piti odottaa viikko että sain sen seuraavasta erästä silloin
    Edit: Saan sen sittenkin ensi vuoden puolella
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2014
  3. Samppao2

    Samppao2 Collector Melooni

    Viestejä:
    536
    Tykkäykset:
    781
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Samppao2
    Omistan Omega Ruby-version ja olen päihittänyt pokémon liigan jo monesti mestaria myöten. Ensimmäinen voitto tuli 30.11. Näin nopeaan läpipeluuseen syy on se että olin odottanut peliä jo lähes kolme kuukautta ja hirvittävät hypet päällä.
    Pelasin julkaisuviikonloppuna Omega Rubya yhteensä 29h. Eli kun Perjantaikin lasketaan mukaan pelasin pokémonia kolmesta päivästä yhden kolmasosan. :Shamefullyembarrased:

    Itse koetan täyttää koko Pokédexin ja pitää ainakin yhden kappaleen jokaista pokémonia itselläni.
    Tällä hetkellä olen saanut napattua 717/719(721) pokémonia eli 99.7% kaikista.
    Olen saanut Hoennin uuden pokédexin täytettyä Jirachia myöten ja National 'Dex on valmis kunhan vain saan Manaphyn joka on enää ainoa jota en ole saanut! (Hoopa ja Volcanion puuttuvat myöskin mutta niitä ei voi ilman hakkerointia vielä saada kukaan)
    Minulla on jo shiny charm National 'Dexin valmistumisesta sillä se ei vaadi kaikkia event-onlyja.

    Special tiimini ja 3DS-kaverikoodini:
    [​IMG]

    QR-koodi tukikohtaani:
    HNI_0085_JPG.JPG

    Minut saa haastaa milloin vain!
    Tosin joskus en hyväksy, jolloin en syystä tai toisesta ehdi tapella tai sitten minulla ei ole vain tiimi kasassa.
    HUOM!
    En pelaa voittaakseni vaan vain pitääkseni hauskaa ja nauttiakseni pelaamisesta joten en ole mahdoton voittaa ja jos minut voittaa niin on täysin turhaa alkaa sillä ylpeillä tai leveillä.


    Tiedän kyllä sen. Onkohan kyseessä Mega evoluutio vai jokin samantapainen kuin Giratinan origin forme?
    Joka tapauksessa, Game freakin pitäisi vain julkaista Hoopa jo, sitä on turha enään koettaa salata kun kaikki tietävät Hoopasta ja Volcanionista jo
    . (seuraava viestini)
     
    Viimeksi muokattu: 28.02.2015
  4. Apu

    Apu quit w Melooni

    Viestejä:
    116
    Tykkäykset:
    234
    Pisteet:
    285
    Mc:
    dqj
    Tiedättekö sen uuden Hoopa formin? Tosi iso! :3
    Friend code 1392-5934-1416

    Se Hoopa formi on samantapainen kuin Shaymin formet (vaihdetaan key itemillä)

    Apun korddi
    Apu.png

    Samppao2 edit: yhdistin triplapostauksen
     
    Viimeksi muokattu: 13.12.2014
  5. Samppao2

    Samppao2 Collector Melooni

    Viestejä:
    536
    Tykkäykset:
    781
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Samppao2
    Pieni ilmoitus nyt yleisesti niille jotka peliä pelailevat.
    Valmistautukaa siihen että piankin voi olla tulossa Hoopa event (mitä luultavimmin juuri OR/AS:iin eikä X/Y:hyn) sillä pokémon on nyt vihdoista viimein virallisesti julkaistu!
    [​IMG]
    Volcanion sen sijaan on vielä virallisesti tuntematon ja saatavilla vain hakkeroimalla joten sitä voimme vain odottaa.
     
    Rush_Roadstar tykkää tästä.
  6. Apu

    Apu quit w Melooni

    Viestejä:
    116
    Tykkäykset:
    234
    Pisteet:
    285
    Mc:
    dqj
    Joo näin ton pokemon ORASin sivuilla :3
    Että kun jännittää :3
     
  7. Samppao2

    Samppao2 Collector Melooni

    Viestejä:
    536
    Tykkäykset:
    781
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Samppao2
    Päätin tämän pistää erilliseen viestiin koska ei tätä kukaan lukisi aiemmasta viestistäni.
    Joka tapauksessa asiaan, kirjoitin tänään mielipiteeni pelistä ja tässä on nyt oma arvosteluni pelistä!

    Varoitan, teksti
    on pitkä!

    (Huom! Puhun vain Omega Ruby-versiosta koska omistan itse sen)

    Pienestä pitäen olen aina rakastanut Pokémonia. Pokémon Ruby varsinkin on peli joka on ollut lähellä sydäntäni sillä se oli ensimmäinen Pokémon peli jonka ihan itse omistin. Ennen Rubya olin pelannut toki kavereillani jo Blueta ja Silveriä.
    Kun Omega Ruby ja Alpha Sapphire todettiin tulevan, se oli aivan älytön nostalgian purkauksen aika ja en liioittele kun sanon että suorastaan purskahdin itkuun kun kuulin ensimmäisen kerran YouTubesta etukäteen villin pokémonin teeman uudistettuna.
    Vieläkin kun vain kuuntelen tätä kappaletta tulee nostalgiset tunteet esille.
    Joka tapauksessa, pelistä tuli tietysti saman tien pakkohankinta, en mitään muuta peliä ollut eläissäni odottanut yhtä kovasti.
    Ennakkotilasin pelin ja jännitin sitä kuinka paljon asiat ovat pelissä muuttuneet siitä mitä lapsuudestani muistin alkuperäisestä versiosta.
    Kun peli tuli, pelasin sen läpi todella nopeasti ja lähes tauotta. Kolmessa päivässä tulin pelanneeksi peliä 29 tuntia. Yhden vuorokauden kolmesta!

    Peli on alusta asti erittäin uskollinen alkuperäiselle vuoden 2003 versiolleen ja seuraa sen tapahtumia hyvin. Pelimekaniikkaa on muutettu jonkin verran vanhasta mutta ne muutokset mitä on tultu tehdyksi ovat kaikki pelkkää plussaa. Peliä on vaikeudeltaan helponnettu hieman. Esimerkiksi alkuperäisessä pelissä ei laisinkaan ollut EXP sharea ja kaikki pokémonit joita käytit piti kehittää yksi kerrallaan. Tämä tiesi monia kertoja matkaa taakse päin että pärjää. Myöskin joitain trainereita on helponnettu joka on harmi, esimerkiksi viides salijohtaja, Winona oli alkuperäisessä pelissä minulle varsinainen haaste joka vaati monta yritystä mutta tässä uudessa versiossa hänen taistelunsa on aika lailla yksi muiden joukossa ilman mitään erikoista. Tosin joitain henkilöitä on vaikeutettukkin hieman, esimerkiksi Team Magman johtajan, Maxien toinen taistelu on hieman tehty haastavammaksi lisäämällä yksi pokémon ja Cameruptille mega evoluutio.

    Tarina pelissä on pidetty pääasiassa samana mutta osa-ajoin sitä on paranneltu. Esimerkiksi (Spoiler?) Hoennin mestarille, Steven Stonelle on annettu pelissä isompi rooli mega evoluution avulla kuin mitä hänellä oli alkuperäisessä. Ennen hän oli vain satunnainen henkilö joka auttoi välillä mutta tällä kertaa hänellä on oikeasti tarkoitus tarinassa, varsinkin täysin uudessa Delta episoodissa jota alkuperäisessä ei ollut lainkaan.
    Delta episodi oli mukava yllätys sillä en odottanut minkään laista post-story tarinaa pelissä olevan. Delta episodi oli mukava pelattava koska se paljasti syvemmin asioita mega evoluutiosta kuin aiemmin. Myöskin oli mahtavaa että sai napata Rayquazan tässä pelissä eikä tarvinnut odottaa Delta Emeraldia mutta helposti mahtavin asia koko "minitarinassa" on se että voi napata Deoxyksen. Deoxys oli Jirachin kera tavallaan kuin Hoennin Mew vain tapahtumista saatavana pokémonina.

    Moninpeluu on mukavasti pelissä myöskin muuttunut sillä alkuperäinen oli aika... sanoisinko rajattu. Vanha moninpeluu kun vaati kaapelin oston joka piti liittää kahteen vierekkäin olevaan Game Boyhin. Uusi systeemi on samanlainen kuin X:ssä ja Y:ssä. Ei johtoja, ei Pokémon Centerin link cable clubia tai mitään sinne päinkään, pitää vain pistää netti päälle ja alaruudun voi säätää moninpelille.
    Pokémon X/Y:stä tuttujen Pokémon Aimen ja Super trainingin löytyminen ORAS:ista oli erittäin mukavaa sillä ne helpottavat pokémonien kiintymistä ja EV treenausta huomattavasti.

    Yksi parhaista aiemmasta pelistä palaavista ominaisuuksista on kyllä ehdottomasti Secret Baset jotka ovat nyt nimellä Super Secret Base. Pienet huoneet joita pystyi sisustelemaan ja löytämään ympäri Hoennia ovat saaneet nyt oikean merkityksen. Super secret baset auttavat nyt monissa asioissa ja tuovat peliin mukavan ajanviettotavan, lippujen kaappailun. Kun olet yhdistänyt nettiin, saat joka 8 tunnin välein maksimissaan 30 uutta secret basea joita kiertää ja jokainen sisältää yhden lipun tietokoneen luona. Keräämällä lippuja saat laajennettua valikoimaasi sisustustavaroissa ja muutamalla muulla tapaa. Kun olet toisen pelaajan tukikohdassa sinulla on myöskin mahdollisuus taistella tätä vastaab tau lisätä tämä pelaaja niin sanotuksi "salaiseksi kaveriksi" jolloin hän siirtyy omasta tukikohdastaan sinun omaasi. Salaiset kaverit auttavat peluuta monella tapaa. Esimerkiksi heitä vastaan voi vieläkin taistella kun he ovat sinun tukikohdassasi mutta heitä voi myöskin pyytää tekemään palveluksia jotka sisältävät esimerkiksi pokémonien tason nostamista, evoluutiokivien ja rahanarvoisten esineiden etsintää, pokémonien munien hoitoa ja O-powerien antamista. Secret baseille on tosiaan tullut merkitys eivätkä ne enää ole pelkkiä satunnaisia huoneita luonnossa joissa käydä.

    Pokémon Omega Ruby oli peli jota odotin innolla pitkään ja en pettynyt kun sen sain. Pelissä on enimmäkseen sama tunnelma kuin alkuperäisessä ja siihen tehdy muutokset ovat enimmäkseen pelkkää plussaa. Pokémonien hankinnasta ja kasvattamisesta on tehty helpompaa ja mukavampaa ja myöskin moninpeluu on sujuvampaa. Jos minun pitäisi sanoa että millä tapaa peliä voisi parantaa, ne tavat olisivat muilla aluella käyminen, avoin maailma ja pienempi määrä HM-liikkeitä.
    Minulle tämä peli on juuri sitä mitä pokémonilta odotankin ja arvosanani on pelille 9.8/10, ei 7.8 kuten IGN sanoisi koska vettä on mukamas liikaa mutta itse en niin ajattele.
    ...Tai ehkä hieman. Oli miten oli, Hoennille palaan aina mielelläni!
    [​IMG]

    Kiitän jos jaksoit lukea! :Happy:
     
    Pakkasukko, Apu ja Rush_Roadstar tykkäävät tästä.
  8. Pakkasukko

    Pakkasukko Jääpalikka Melooni

    Viestejä:
    228
    Tykkäykset:
    258
    Pisteet:
    490
    Mc:
    Pakkasukko
    Saan ihan kohta 2DS:n ja en oo ihan varma minkä pokemon pelin ostan siihen.
    Niin laittakaa mulle ehdotuksia :)
    Ps:Onko 2DS hyvä?
     
  9. Samppao2

    Samppao2 Collector Melooni

    Viestejä:
    536
    Tykkäykset:
    781
    Pisteet:
    600
    Mc:
    Samppao2
    2DS on periaatteessa samanlainen kuin 3DS mutta se on hieman kooltaan isompi normaalia 3DS:ää ja vaikeampi kantaa koska siinä ei ole mahdollisuutta taittaa kasaan 3DS:n tavoin. Tosin se on halvempi 3DS:n kumpaakin mallia.

    Ja pokémon peleistä sanoisin että kannattaa ostaa OR/AS sillä näissä on korjattu vikoja X/Y:stä ja lisätty sisältöä, esimerkiksi mega kiviä jotka tulet tuntemaan molempien pelien kautta. Mutta sitten on toki se että jos haluat täysin uuden tarinan kokea niin sitten X/Y voi olla parempi uuden Kaloksen alueensa kera kuin OR/AS Hoennin tarinalla.
    [​IMG]
    Kuvassa 3DS XL ja 2DS vierekkäin.
    (Kuva etsitty netistä esimerkiksi)
     
  10. Pakkasukko

    Pakkasukko Jääpalikka Melooni

    Viestejä:
    228
    Tykkäykset:
    258
    Pisteet:
    490
    Mc:
    Pakkasukko
    Kiitos Samppa tiedosta. Ostan 2Ds:n vain koska se maksaa yhdessä kaupassa 80 euroa ja siinä tulee New Super Mario 2 mukana. Kantaminen ei ole niinkään ongelma jos ostaa pussin sille. Varmaan ostan Omega rubyn. :D