Monipuolista minetystä!

Suomalaista minetystä jo vuodesta 2012. Ip: Melondia.fi Koe lisää rekisteröitymällä ja kirjautumalla sisään!

Valitse taustakuva

  1. Käytämme evästeitä voidaksemme tarjota parhaan käyttökokemuksen sivuillamme. Jos jatkat sivustomme käyttöä, oletamme että hyväksyt ne. Lue lisää

3 esimerkkiä digitaalisen markkinoinnin maailmasta

Viestiketju osiossa 'Yleinen höpinä' , käynnistäjänä Pix3li, 18.11.2020.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pix3li

    Pix3li <3 Html, CSS, Php Omistaja

    Viestejä:
    1,950
    Tykkäykset:
    2,528
    Pisteet:
    1,000
    Mc:
    Pixuh
    [​IMG]

    Kuva: Shutterstock: https://www.shutterstock.com/fi/ima...up-concept-rocket-flying-out-laptop-425939950

    Digitaalisesta markkinoinnista on tullut jokaiselle yritykselle yhä tärkeämpää. Yritysten on pyrittävä erottumaan muista tuottamalla omanlaistaan, laadukasta mainosmateriaalia houkutellakseen uusia asiakkaita ja pitääkseen vanhat asiakkaat sitoutuneina.

    Asiakkaiden tavoittaminen on yhä hankalampaa ja mainosten yksilöiminen ja personoiminen on laadun, sekä brändin erottautumisen lisäksi yhä tärkeämpi tekijä kilpailijoiden kampittamisessa. Monikanavainen mainostaminen on yhä yleisempää ja laadukkaalla, hyvällä jatkumolla varustettu mainonta tavoittaa kohderyhmät hyvinkin tehokkaasti.


    Esimerkkejä laadukkaista mainostajista
    - Verkossa toimivista nettikasinoista esimerkiksi NetBet on melkein 20-vuotisen historiansa aikana onnistunut kehittämään mainonnastaan sekä laadukasta, informatiivista, nokkelaa että asiakkaan mielenkiintoa ylläpitävää. NetBetin tuottama mainosmateriaali on monikanavaista ja ylläpitää asiakkaiden huomiota, luomalla saumattoman, suoraviivaisen ja elementeiltään, sekä väritykseltään yhteneväisen asiakaskokemuksen. Huomionarvoista onkin mainonnan eroaminen kilpailijoiden versioista luomalla helposti seurattavan jatkumon, jolla tuotteita pyritään nostamaan esiin kuitenkin ilman häiritsevää tuputtamista.

    - Teleoperaattori DNA käyttää Internetissä tapahtuvassa mainonnassaan hyviä tehokeinoja. Verkkosivujen välisten evästeiden seuranta mahdollistaa esimerkiksi hienovaraisen muistuttamisen aiemmin DNA:n verkkokaupassa katsotuista tuotteista, tai jopa ostoskoriin valituista tuotteista, mutta jotka on jätetty syystä tai toisesta ostamatta. Tällainen personoitu mainonta on toki tehokasta oikeassa kontekstissa, mutta voi joidenkin mielestä olla häiritsevänkin personoitua.

    DNA:n värimaailma ja mainosten ilme on myynti-, ja mainoskanavasta riippumatta hyvin yhteneväistä ja tarjoaakin asiakkaille jatkumon, joka ylläpitää tehokkaasti yrityksen brändiä ja tunnettuutta. DNA mainostaa aktiivisesti monissa eri kanavissa ylläpitäen näin asiakkaiden mielikuvaa brändistä, samalla esittäen jatkuvasti uudistuvia tarjouksiaan.

    - Keskon tunnetuimpiin brändeihin kuuluva K-Market on yksi eniten näkyvimmistä mainostajista vähittäiskaupassa. Heidän taktiikkansa kuuluu yhdistää televisio, printtimedia ja Internet yhdeksi laadukkaaksi kokonaisuudeksi, jossa eri mainoskanavat täydentävät toisiaan lisäten muiden huomioarvoa. Televisiossa esitetty mainonta muistuttaa brändistä ja tuo esiin parhaimmat kampanjat, kotiin jaettavat mainoslehdet taas tuovat viikon parhaimmat tarjoukset tietoon ja vaikka mainoslehteä ei lukisikaan, se muistuttaa brändistä, pitäen K-Marketin brändiä yllä ihmisten mielikuvissa.

    Tätä kaikkea täydentää Internetissä tehtävä mainonta. Se mahdollistaa täysin ajankohtaisen mainonnan niin ajallisesti, kuin esimerkiksi käyttäjän sijantiin perustuvia tarjouksia ja suosituksia. Kesko onkin onnistunut hyvin hyödyntämään Internet sivustoaan, sekä mobiilisovellustaan yhdessä, tarjoten älypuhelimen omistajalle enemmän etuja, kannustaen seuraamaan mainontaa usein.


    Miten valita laadukas mainostoimisto
    Kuten kaikessa muussa liiketoiminnassa ja palveluissa, myös mainostoimistoissa ja heidän tyyleissään, sekä laadussa on paljon eroja. Mainostoimistoilta on usein mahdollista saada nähtäväksi heidän tekemiä mainosmateriaaleja tuoteportfolioiden kautta. Mainostoimistojen asiakkuudet ovat usein pitkäaikaisia ja tämä kannattaakin ottaa huomioon asiakassuhdetta etsiessä ja rakentaessa.

    Mainostoimiston koko kannattaa myös ottaa huomioon. Pieni toimija voi olla ketterä, mutta pahimmassa tapauksessa urakka voi olla liian iso ja aikataulu viivästyä, tai jopa jäädä kokonaan toimittamatta. Tässä kohtaa kannattaa harkita voisiko eri mainostoimistot tehdä yhteistyötä kampanjoidenne kanssa.

    Mainostoimistoa valitessa kannattaa myös muistaa huomioida onko heidän asiakkainaan yrityksenne kilpailijoita. Tämä voi aiheuttaa ristiriitoja tai esimerkiksi etulyöntiasemaa jomman kumman mainosmateriaalin rakentamisessa ja siksi onkin tärkeää selvittää etukäteen, onko tilanne mahdollista välttää.

    Alalle vakiintuneiden ja pitkäikäisten toimijoiden kautta mainostettaessa on yleensä mahdollista hyödyntää mainostoimiston omia jakeluverkostoja, sekä mainoskanavia ja partnereita, joita mainostoimistot ovat olemassaolonsa aikana vakiinnuttaneet käyttöönsä. Kannattaa siis tiedustella mainostoimistoilta mitä kautta he levittävät mainosmateriaalia ja onko heillä esimerkiksi mahdollisia yhteistyösopimuksia tiettyjen toimijoiden kautta, tai esimerkiksi etuosto-oikeuksia joillekin mainospaikoille. Niistä voi olla mainosten tavoitettavuuden kannalta merkittävääkin hyötyä materiaalia levitettäessä.

    Yhteenveto
    Digitaalisesta markkinoinnista on tullut yhä tärkeämpää yrityksille. Tässä artikkelissa mainitsemani kolme yritystä ovat onnistuneet markkinoinnissaan mielestäni poikkeuksellisen hyvin. Mitä mieltä olet valinnoistani?
     
Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.