Mitäs mieltä olisitte sellaisesta pelimuodosta, jossa jokaisella pelaajalla olisi käytössään ainoastaan jousipyssy? Saattaa kuulostaa tylsältä, mutta kun siihen lisätään lento jokaiselle niin meno muuttuu paljon hauskemmaksi, varsinkin hieman suuremmalla porukalla! Ollaan tätä pienellä porukalla jo hetki pelailtu, vaikkei mikään virallinen minipeli vielä olekaan, mutta katsotaan jos sen saisi kaikkien ulottuville tällä tavalla! Ohessa on kysely, jossa voit kertoa kiinnostuitko tästä. Lisään tänne myöhemmin lyhyehkön esittelyvideon, jos et ole aivan perillä mitä lyhyt kuvaus tarkoitti, niin odota videota! Lisäksi tälle minipelille pitäisi kai jokin nimi keksiä, kommenteissa saa ehdottaa jotain nimeä, ehkä jokin palkintokin saattaa tulla parhaan nimen keksijälle?!
Hyvä idea! Tähän olisi mahdollista lisätä vipeille uusia ominaisuuksia esim. parempi bow, potioneita yms. Bowmelon on minun nimiehdotus. En haluaisi viilata pilkkua, mutta nimiehdotus on yhteen, HippoMestar .
Ensinnäkin, ei se kirjotusvirhe ketään haittaa. Toiseksi ei mitään vip lisä juttuja. Toi kuullosta kivalta ihan selaisenaan.
Riittäisikö pelaajilla mielenkiinto tähän, jos tämä olisi pelkää lentelyä ja ammuskelua samanlaisilla boweilla? Vip-ominaisuudet voisivat lisätä myös Melondian vippejen ostoa.
En haluaisi viilata pilkkua, mutta kertaathan vielä pilkutussäännöt. Mutta asiaan: Idea kuulostaa hyvältä, mutta sen toteutusta tarvitsee kyllä miettiä. Olen samaa mieltä tempnatorin kanssa siitä, että pelaajien mielenkiinto peliin saattaa loppua aika nopeasti, ellei pelissä ole mitään muuta kuin lentelemistä ja jousella ampumista. Pelistä täytyisikin tehdä mahdollisimman mielenkiintoinen ja pelaajia puoleensa vetävä, jotta kiinnostus säilyisi. Tässä muutamia ideoita ja mietinnän kohteita peliin liittyen: Peli tarvitsee muunkin idean kuin muiden pelaajien sokean tappamisen. Kenties jonkinmoinen alueenvaltaussysteemi tai vastaava? Onko peli kaikki vastaan kaikki -peli vai tiimipeli? Onko peli aina käynnissä (niin kuin KitMelon) vai enemmän minipelityyppinen? Pelinsisäinen rahajärjestelmä. Rahaa saisi esimerkiksi tapoista ja muusta toiminnasta. Erilaisia aseita ja lisävoimia, joita voisi ostaa ja kustomoida käyttäen edellä mainittua pelinsisäistä rahaa. Erilaisia power uppeja, jotka spawnaisivat pelikentälle tiettyihin paikkoihin. Pelin voittamisesta (tai muusta vastaavasta, mikäli peliä ei voisi yksinkertaisesti voittaa) voisi saada tokeneita. Peliin vaikuttavista vip-ominaisuuksista olen kylläkin tempnatorin kanssa eri mieltä. Kosmeettiset lisät vipeille on ihan ok, mutta paremille aseille ja vastaaville sanon kyllä ei. Ne vain rikkovat pelin tasapainoa ja antavat maksaville pelaajille epäreiluja etuja ei-maksavia tai vähemmän maksavia pelaajia kohtaan. Mutta miten sitten pelin käytännön toteutus? Tulisiko peli KitMeloniin KitPvP:n rinnalle vai kenties MelooniCraftiin minipeleihin? Omaa palvelinta tälle pelille ei varmastikaan kannattaisi varata, ellei suosio nouse suorastaan katon läpi. Hieman kylläkin epäilen. Ja miten tämä peli toteutettaisiin teknisesti? Kaksi suurinta tässä pelissä näkemääni vaaraa ovat: Peliin ei jakseta panostaa tarpeeksi, eikä pelaajien mielenkiinto säily. Peli unohdetaan nopeasti. Peliin panostetaan, mutta pelaajia ei riitä tarpeeksi. Kukaan ei ole ikinä pelaamassa, kun juuri sinä haluaisit pelata. Tämän takia suosio hiipuu entisestään, ja kaikki pelin kehittämiseen mennyt työ on "turhaa". Odotan kumminkin innolla, jos tästä saadaan jotain aikaan. Itse en todellakaan ole luova persoona, joten jätän nimen keksimisen suosiolla muille. Mutta sen verran sanon, että jotakin muuta kuin "Jousi taistelu". Nimi on yksinkertaisesti liian geneerinen. Se on sit muuten kans yhdyssana, Hippo... ;)
Huomioithan, että vipit ovat maksaneet ominaisuuksistaan, joten luulisi heidän saavan myös vastiketta niille. Toisaalta, jos vip-ominaisuudet unohdetaan, voimme miettiä pelin sisäisellä rahalla ostettavia etuja. Ehdotitkin tuossa äsken, että tapoista saisi rahaa. Mitä jos tällä tapoista saatavalla rahalla voisi ostaa lisäominaisuuksia? Miltä kuulostaisi esim. enchant bow tai nopeampi lento? Melondian uudelleen käyttöön tulleet minipelit eivät ole menestyneet toivotulla lailla, jonka vuoksi epäilen myös tämän menestymistä. Ideana tämä kuulostaa oikein mainiolta, mutta en usko tämän onnistuneeseen toteutumiseen. Tatu kertoi mielestäni erinomaisia faktoja asiasta. Olen kuitenkin osassa asioista eri mieltä, kuten power upeista. Minecraftin power uppien toteutus on nähty ennenkin, eikä se ole koskaan ollut hyvää. Jos tällaisia power uppeja lisättäisiin, voisiko tämä kaataa koko pelin hauskuuden epäonnistuessaan? Jos ajattelemme nyt simppeleitä power uppeja, kuten erikoisnuolia yms. nämä olisivat helppoja toteutettavia. Tämä jakaa nyt omia mielipiteitäni moneen suuntaan, kolikolla on aina kääntöpuolensa.
Ymmärrän kyllä tämän, mutta olen itse aika lailla tällaista pay 2 win -meininkiä vastaan. Älä huoli; on kumminkin todennäköistä, että mikäli tätä ideaa lähdetään Melondiaan toteuttamaan, tulee peli sisältämään juuri tämänlaisia vip-ominaisuuksia. Tämähän näkyy jo aika hyvin muualla Melondiassa, kuten KitMelonissa. Eikös tämä ole aika lailla täsmälleen, mitä sanoin? Erilaisia aseita ja lisävoimia, joita voisi ostaa ja kustomoida käyttäen edellä mainittua pelinsisäistä rahaa. Jep jep. Odotan innolla kuinka käy, mutta pelkään pahoin. Haluaisin kovasti kuulla lisää näistä "epäonnistuneista power upeista Minecraftissa". Haluaisitko antaa vaikka esimerkkejä?
No otetaas esille vaikka Hypixelissä osassa minipeleissä käytössä oleva speed. Tällä pystyy kaatamaan koko pelin, kun juokset seinää vasten ja yrität rikkoa sitä.
Sori, mutten nyt kyllä saa ajatuksissani yhdistettetyä tätä mihinkään tiettyyn peliin. Haluaisitko antaa vielä täsmällisemmän esimerkin? Kuinka pelin voi kaataa juoksemalla seinää vasten? Siis kaataa palvelimen vai pilata pelin?
Mielestäni annoin jo täsmällisen esimerkin. En meinaa koko palvelimen kaatamista, vaan tietyn minipelin (hunger gamesin "alku speed")
Itse olen Tatun kanssa samaa mieltä. Vipit voisivat saada kosmeettisia juttuja. Power uppi idea oli mainio, jos 100 tapon välein saisi jonkin sortin power upin, kuten parempia kuolia ja 1000 tapon välein tulisi +1 power bowiin. En tiedä oliko tossa järkeä, kun keksin ton äske redbull pärinöissä, mutta kertokaa mielipiteenne!
Olenko tyhmä tai jotain, kun en todellakaan ymmärrä, miten seinää vasten juokseminen nopeusefektillä voi kaataa pelin?
+ Yrität rikkoa blockia. Youtubestakkn voi löytyä videoita, ihan kuin muistaisin itse katsoneeni semmoisen.
@T4TU_ n kanssa samaa mieltä etten ymmärrä mitä tarkoitat. Ei ollut kyllä kovin täsmällinen esimerkki. Linkkaisitko meille vaikka tälläisen videon?
Voipi olla, että olen kuvitellut lukevani/nähneeni vidon aiheesta tai yksinkertaisesti en löydä. Varan power uppejen kanssa olen samoilla linjoilla. Joko en ymmärtänyt mitä @T4TU_ tarkoitti, tai hänellä oli erilainen ajatus. Itse käsitin tämän Tatun idean näin: mapista löytyisi välillä power uppeja.
@T4TU_ n kanssa siitä samaa mieltä ettei vipeillä voi olla mitenkään parempaa asetta normi pelaajiin verrattuna koska silloin idea lähtee vipittömät pelaajat lopettavat ja peli jää vippien väliseksi, Eli ei mitään pay 2 win ideaa Tatu puhui pelin sisäisestä rahasta joten tuli mieleen että voisi olla esimerkiski niin että korkeammalla vipillä saat suuremalla prosentilla rahaa.